Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1820 ggr
Silla9
2/13/18, 8:04 PM

Ssri adhd/add

Hej! Jag började för några dagar sen medicinera med sertralin för min sociala ångest. Jag har inte fått några större biverkningar och mår ungefär som vanligt hittills. Fast jag har blivit mer rastlös. Har ADD också och min energinivå brukar antingen vara att jag inte har någon ork alls men det händer i perioder att jag är rastlös och uttråkad. Men jag har blivit mer rastlös än vanligt. Äter någon av er med adhd/add SSRI? Kan det finnas en koppling till att rastlösheten kan triggas hos oss? Är lite orolig att jag typ ska bli manisk. Fast har börjat på en väldigt låg dos. Ska prata med min läkare också. Vill gärna höra era erfarenheter :)

Annons:
Lona
2/13/18, 8:38 PM
#1

Jag har Asperger och ADD, märker ingen större skillnad ur den aspekten när jag äter SSRI (Sertralin).
Märker i princip bara positiva effekter av den medicinen, äter den mot bla depression och ångest.

Äter du någon medicin mot ADDn? Kan ju interagera med SSRI-preparatet, tänker jag?

Jag äter visserligen diverse annan psykofarmaka men inget mot ADDn, det går inte alls.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Silla9
2/14/18, 12:23 PM
#2

#1 tack för svar :) Jag äter ingen annan medicin, har provat att medicinera mot ADDn men jag har bara mått väldigt konstigt av de medicinerna så det har inte funkat alls. Jag är väldigt glad att jag inte fått några andra biverkningar av sertralin än så jag verkar ju tåla den ganska bra. Men jag får se, rastlösheten kanske också försvinner efter ett tag. Känner mig lite osäker på om jag ska höja bara.

Upp till toppen
Annons: