Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2220 ggr
Anonym
Anonym
2018-02-14 03:21

Ritalin när biverkningar?

Om man får biverkningar av medicinen får man det då första dagen/samma dag som man börjar med medicinen/ökar dosen? 
eller kan det var så att allt är bra några dagar och sen kommer biverkningarna?

Precis börjat med ritalin i lågdos som ska trappas upp och ännu inga biverkningar utom lite huvudvärk framåt kvällen, och ingen direkt positiv effekt ännu heller.

Annons:
Maria
2018-02-14 07:13
#1

Det här med biverkningar är väldigt individuellt och för det mesta så klarar man sig utan. De procent som t.ex.  anges i FASS är ganska låga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

add-apa
2018-02-16 22:03
#2

Det kan märkas först efter doshöjning. 

Samt - har jag personligen märkt - kan biverkningsbilden förändras efter en tid som en använt medicinen. Jag har exempelvis börjat få spänningar i käkarna och tandgnissel senaste månaderna, som en bieffekt av Elvanse. Detta hade jag inte innan dess, trots att jag stått på exakt samma medicin och dos i ca tre år nu…

gudilondon
2018-03-10 13:47
#3

Jag har inga biverkningar av Ritalin. Däremot har medicinen hjälpt mig att fokusera . Jag tar 40 mg i en kapsel om dagen. Har tagit medicinen sedan april förra året.

Anonym
Anonym
2018-03-10 15:40
#4

Kan ju uppdatera här, efter 2-3 dagar på låg dos Ritalin kom biverkningarna och dem var inte kul, extrem huvudvärk, illamående, det enda jag kunde göra var att ligga i sängen och må skit i 3-4 timmar.
Men efter lite dosändringar, höjningar och annat har jag inga problem med biverkningarna :)

Upp till toppen
Annons: