Annons:
Etikettadhd-add
Läst 897 ggr
Jungfru82
2018-02-17 19:54

Trötthet

Har ADD/as och har Concerta och voxra som fungerar bra men jag känner att denna perioden när det är mörkt och kallt är jag tröttare än vanligt. Någon här som tar något extra tillskott/vitamin som ni känner hjälper? Själv tar jag vanlig D-vitamin men skulle behöva något annat

Annons:
Sindri
2018-02-17 20:15
#1

Vad menar du med "vanlig" D-vitamin? De man köper på apoteken i Sverige är alldeles för svaga. På min burk står det 5000 IE.

Hur är det med sömnen? Om man har ADD/ADHD så har man ofta svårt med sömnen p.g.a. att melatoninet kickar in lite senare än för andra.
Melatonin i tablettform brukar funka bra, tala med din läkare.

Omega 3 kan också hjälpa lite, det är bra för hjärnan.
Sen det vanliga med att äta bra, undvika mjöl, socker osv.

AOS
2018-02-17 21:41
#2

Be din läkare testa om du har någon vitaminbrist först. Har du D, så be hen skriva ut Divisun. Det är D vitamin som fungerar. Se även till att få i dig D vitamin via föda med.  (ägg t.e.x)

Tillskott som behövs iom din medicinering är,  B12, Zink, Magnesium och protein,. Avsaknaden av dessa gör dig delvis trött.  Om du fyller på med animalisktprotein under dagen så kommer du märka stor skillnad.

Och Omega 3 och 6 är som skrivet också bra. Ta 1-3 tsk linfröolja per dag om du inte äter tillräckligt med fisk.

Upp till toppen
Annons: