Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1330 ggr
Jungfru82
2018-04-04 21:15

Relation bokstavsdiagnos

Jag är 35 har add/as och i min omgivning finns en intressant kille med ADD. En relation med dessa bokstavsdiagnos hur tror ni det fungerar för det känns lite som om det skulle vara som natt och dag

Annons:
Honestyisdead
2018-04-04 22:13
#1

Som dag och natt? Ni har ju samma diagnos.

Tycker du inte att du bör lugna dig i letandet av killar? Du är intresserade av nya var vecka känns det som.

Jungfru82
2018-04-04 23:05
#2

ADHD är ju hyperaktiv tvärtemot ADD så det är inte samma enligt mig

Anonym
Anonym
2018-04-05 00:07
#3

Du skriver ju att du har add/as och han ADD, så ingen av er verkar ju ha ADHD?

Angående att funka som par med diagnoser är inga problem, en diagnos säger inget egentligen om hur du är som person, alla med ADD har inte samma problem, och funkar inte likadant.

Så om du och den här killen kommer funka ihop eller inte beror på hur ni är som person och inte era diagnoser 🙂

Jungfru82
2018-04-05 06:36
#4

Oj förlåt jag menar att han har adhd

Anonym
Anonym
2018-04-05 11:58
#5

#4 som sagt spelar diagnoser ingen roll då det skiljer sig mycket från person till person, så om ni funkar ihop eller inte beror på er personlighet :)

91Marran
2018-04-09 22:05
#6

Alla är vi olika inom diagnoserna och tur är väl det. Testa och se om det känns bra. Man känner rätt snabbt om det krockar eller klickar.

Mvh
Mig

Annons:
add-apa
2018-04-30 16:45
#7

Min erfarenhet av ha nära (kompis-)relationer med folk som har AD/HD med mycket hyperaktivitet, är att jag blir liksom uppiggad och kan dras med i deras tempo! Att min inneboende sprallighet och ibland typ livsglädje väcks till liv😃 Men nästan alltid efter en tids umgänge, känner jag mig helt slut och måste ta lite avstånd för att återhämta mig… Så: Den typen av personer stimulerar mig väldigt mycket, men är samtidigt oftast ganska energimässigt dränerande. Men om en bara ser till att ta lite pauser och uppehåll i hängandet då och då, så kan det funka superbra! 😉 P.S. Jag har själv alltså också ADD / AD(H)D av typen utan (fysisk) hyperaktivitet.

Jungfru82
2018-04-30 21:20
#8

Även fast jag har ADD så älskar jag att umgås med människor personen jag snackade med som ADHD hade social fobi så det hela rann ut i sanden

Upp till toppen
Annons: