Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1987 ggr
Jungfru82
4/7/18, 11:06 PM

Komma igång

ADD/as och det handlar om att komma igång. Går upp vid 8 när jag börjar vid elva ska ut med hunden och äta frukost och önskar jag skulle hinna med andra saker men jag blir sittande. När jag kommer hem på kvällen så går jag ut med hunden och sätter mig sedan framför tv:n ..dagar då jag är ledig om jag inte har något inplanerat kan jag bli sittande..vet att jag inte ska sätta mig för då har jag svårt att resa på mig får försöka ha det tänket. Äter Concerta och voxra och det fungerar väldigt bra när jag väl tagit dom på morgonen och fungerar väldigt bra på jobbet. Men jag vill ha tips och råd på att komma igång och att hålla igång under dom dagar jag är ledig eller på morgonen innan jobbet och på kvällen efter jobbet

Annons:
Niklas
4/8/18, 8:37 AM
#1

Tar du inte medicinen de dagar du är ledig?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jungfru82
4/8/18, 12:09 PM
#2

Jo den tar jag alltid men på jobbet har jag människor runt mig så då är det lättare att komma igång och vara igång det är annorlunda när jag är hemma jag kan äta lunch framför tv:n och sedan blir sittande..även om jag tar min medicin så kommer jag inte igång på det sättet jag önskar det är det jag vill ha tips om hur jag ska göra

Niklas
4/8/18, 12:27 PM
#3

Du blir inte hjälpt av listor med saker som ska bokas av?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jungfru82
4/8/18, 12:42 PM
#4

Skulle kunna testa men lika lätt som jag har att bara sitta lika lätt skulle jag vilja resa mig upp och komma igång

gunillapower
5/7/18, 12:14 PM
#5

Jag har också ADD och jätte stora problem med att komma igång. Men precis som för dig är problemet störst hemma,inte på jobbet. Jag fick tipset av min arbetsterapeut att lägga upp mina dagar hemma som upplägget är på jobbet. Med t.ex måltider,kaffe,raster där i mellan är det jobb,atså typ tvätt,städ m.m. funkade ett tag iallafall:D

add-apa
5/7/18, 12:22 PM
#6

Känner 100% igen mig! Jag har EXAKT samma problem och börjar känna mig ganska desperat, för jag har tyvärr ingen klockren lösning som funkar. Men detta beteendemönster sabbar hela mitt liv…!

Annons:
Honestyisdead
5/7/18, 8:40 PM
#7

Ursäkta ot.

"Går upp vid 8 när jag börjar vid elva ska ut med hunden och äta frukost och önskar jag skulle hinna med andra saker men jag blir sittande. När jag kommer hem på kvällen så går jag ut med hunden och sätter mig sedan framför tv"

Går du bara ut två gånger per dag med din hund?

Jungfru82
5/7/18, 9:32 PM
#8

Nej har hundvakt under tiden jag jobbar och dom går ett antal rundor också. Ursäkta men du ska alltid vara så negativ om jag skriver något. Om du inte gillar det jag skriver svara inte då

Honestyisdead
5/8/18, 7:22 AM
#9

#8 Du har tolkat mig helt fel om du tycker jag är negativ i mitt inlägg mot dig.

 Jag ställer en fråga efter som jag helt enkelt undrar. Hur får du det till negativt?

Kanske något du bör fundera på. Varför du väljer att tolka detta enkla som något personligt. 

Jag vet ärligt inte ens var jag mer skrivit just till dig. 

Ett tips är att utgå från att folk inte vill dig illa. För inte över ditt eget mående i andras inlägg.

Upp till toppen
Annons: