Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2084 ggr
Dumpventilen
2018-04-08 20:16

Angående att bli speedad av Elvanse

Hejsan Jag fick en ADD diagnos för ett tag sen och har började med Elvanse några veckor efter det, började ju med 30mg en gång varje dag och sen höjdes det till 50mg och nu har jag höjt till 70mg. Och det jag funderar på är de att när jag tog 30mg eller 50mg så blev jag typ otrevligt "speedad" , men nu när jag tar 70mg per dag så känner jag mig inte alls speedad eller något liknande. Men "vaknar" ändå inte till efter 2 timmar efter intag som jag gjorde på de lägre doseringarna vilket jag tyckte var bra men gillade inte det här att jag blev speedad typ. Så vet inte riktigt alls hur jag ska göra för att få ordning på min medicinering, läst lite om att man ibland kompletterar med typ Attentin eller helt kan gå över till det om man inte får önskvärd effekt av Elvanse. Angående att varför jag funderar på det med att jag blir speedad på lägre dos men inte på högre dos, är för att jag missbrukade endel amfetamin innan jag fick diagnosen och då är det ju typ så att desto mer man tar desto värre brukar bieffekterna vara. Mvh

Annons:
Dumpventilen
2018-04-08 20:21
#1

Edit: Glömde att ta med att jag har provat diverse metylfenidat mediciner och det vill jag inte ha då jag bara mådde dåligt och fick ont i huvudet av det. Och att jag inte vill gå ner i dos heller för fick inte någon riktig effekt på uppmärksamheten och koncentrationen då heller. Och vill inte bli sådär jobbigt speedad. Mvh

add-apa
2018-04-09 14:22
#2

Kan du inte ta 30mg för att vakna och sedan 70 när du har vaknat…?

Upp till toppen
Annons: