Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1880 ggr
Jungfru82
2018-04-11 09:43

Concerta i diskhon

I dag på morgonen hade jag en burk Concerta stående på diskbänken locket var löst på. Råkade komma åt så den åkte ner i diskhon där det var en gnutta vatten. Jag fick upp dom hyffsat snabbt men dom blev blöta tror ni dom går att använda?

Annons:
vallhund
2018-04-11 10:47
#1

Självklart, sprid ut dom på t ex hushållspapper o låt dom torka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

pyrr
2018-04-11 11:01
#2

Den vanligaste orsaken till ett bäst före datum är mängden fukt som går igenom t.ex. ett membran och mängden fuktupptagande ämnen i "tabletten". För Concerta som har fuktupptagande kuddar i burken gör det rimligt att anta att om piller utsätts för fukt så påverkar det dess funktion. I vilken utsträckning vet jag inte, pröva kontakta någon kompetent.

Splatter
2018-04-11 22:26
#3

Tror det är bäst att ringa din mottagning och säga som det är, att du fick vatten på tabletterna. Concerta fungerar på det sättet att när det kommer i kontakt med vatten så pumpas innehållet i tabletten ut så att man får en jämn dos av metylfenidat över en längre period. Så om tabletterna kommer i kontakt med vatten så kommer doseringen att försämras kraftigt, du får för mycket i början och det kommer ta slut mycket snabbare.

Jungfru82
2018-04-12 07:07
#4

Gjort det och jag skulle slänga tabletterna😁

MonicaLagerquist
2018-04-12 15:10
#5

#4 Bra att du fick bra info.

Stolt ägare till fem La permer

[AnimeV4]
2018-04-18 23:14
#6

Hoppas att du lämnade in dem till apoteket, för man ska ju inte slänga mediciner :O

Annons:
Upp till toppen
Annons: