Annons:
Etikettadhd-add
Läst 817 ggr
Jungfru82
4/18/18, 7:30 PM

Dåligt samvete

Jobbar inom restaurang och hoppade in två timmar nu ikväll. Jag är den som alltid jobbar så när min kollega ringde tidigare under dagen och frågade om jag kunde hoppa in mellan 5-7 Så ja jag okej eftersom jag alltid är så snäll..det skulle spelas en stor match och man kunde komma och äta hamburgare innan matchen. Jag skickade ett sms till min kollega och sa att jag var tvungen att gå vid klockan sju och fick tillbaka att det var okej. Det blev ganska mycket folk som var och åt och det var en del att göra när gästerna gått. Till saken hör att jag planerat med syrran så jag så vid klockan 7 att jag var tvungen att gå. Jag sa till vid 7 att jag var tvungen att gå och det var lite småtjuriga och min andra kollega visste inte att jag blivit lovad att gå vid 7 men när jag förklarade att jag hade en middag med syrran inplanerad så tror jag det var okej gör henne. Till saken hör att jag får så många gånger dåligt samvete. När jag cyklade hem grunnade jag på detta och mår alltid dåligt om jag måste gå eller något. Är det någon annan som lätt får dåligt samvete eller är det en typisk ADD sak. Jag ska inte behöva ha dåligt samvete eftersom jag jobbade arslet av mig i två timmar och jag hade redan nämt för min ena kollega av jag var tvungen att gå vid sju

Annons:
Jungfru82
4/18/18, 7:46 PM
#1

Och jag jobbar alltid stäng och detta är sjunde dagen i sträck som jag jobbat

Niklas
4/19/18, 2:09 PM
#2

Jag tror att det är vanligt oavsett eventuella handikapp.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

add-apa
4/19/18, 2:35 PM
#3

Jag kan ofta bli väldigt osäker på vad som är rätt och fel, när jag ska fatta ett beslut eller liksom välja/prioritera det ena eller andra. Alltså moraliskt sett, eller vad en ska säga… Det exemplet som du tog upp är en typisk sådan situation som jag också skulle kunna hamna i. Och känna att hur jag än valde så skulle det bli "fel". Om du stannar kvar längre och gör dina kollegor nöjda, så blir kanske din syster (och du själv?!) besviken, men om du går kl 7 från jobbet så blir det gnäll från kollegorna… I det här fallet var det ju tänkt från början att du skulle sluta 7, så du gjorde ju inget fel och behöver inte ha dåligt samvete. Det är lätt att se när det gäller någon annan, men när jag själv är i ett sånt dilemma så blir jag bara förvirrad och tycker det är jättesvårt att veta vad som är "rätt eller fel" och känner skuldkänslor åt alla möjliga håll o kanter haha!😂 Det gäller väl att försöka stålsätta sig lite och inte ta in folks dåliga energier och sånt, när man vet att man bara gör som man ska… Försöka hitta sin egen inre kompass och följa den (lättare sagt än gjort). Men lycka till o kämpa på, och kom ihåg att många gånger när folk blir sura för någonting så handlar det mer om dem själva än om dig eller nånting du gjort…! ☺

Upp till toppen
Annons: