Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1948 ggr
Jungfru82
2018-04-18 22:53

ADD/as

Säkert en konstig fråga men jag måste ställa den..äter concerta/voxra och visst det fungerar men vi med ADD eller jag i allafall har i allafall en trötthet i kroppen. Försöker med berocca och blutsaft och nu är våren med sitt ljus. Vet ni om det finns något som man kan få utskrivet som kan göra mig piggare, typ blir lite mer hyperaktiv??få bort tröttheten och få mer energi? Jo en sak till kost och ADD vet att det finns dom med ADHD som utesluter kött, gluten och laktos ni som ADD har ni ändrat o er kost eller har ni tillfört något?

Annons:
add-apa
2018-04-19 14:04
#1

Ja herregud, den här jobbiga fysiska tröttheten…! Jag vet tyvärr precis vad du menar 😝 Har dessvärre inte heller kommit på nåt sätt som riktigt funkar, för att bli mindre trött… Tillskott av zink och magnesium, samt tillräckligt med sömn och mat på regelbundna tider, är sånt som kan hjälpa. Men är (tycker jag iaf) ack, så svårt att verkligen få till i praktiken 😜 Jag undrar en annan sak: tränar du?

Jungfru82
2018-04-19 20:15
#2

Jobbar inom restaurang ute på golvet så det är mycket spring men jag tänkte börja på gym till hösten problemet kan vara att träna själv på ett gym går hellre på pass men man kanske kan göra hälften hälften tränar du? Du skrev magnesium ska man inte ta det när man ska lägga sig? Och vad är zink bra för?

add-apa
2018-04-30 16:16
#3

Hej igen! Jag tränar yoga 1ggn/vecka, vilket är underbart men inte särskilt pulshöjande…tror jag skulle må bra av att även träna ngt där man får upp pulsen etc + att röra på mig mer liksom på daglig basis. Kan lätt bli stillasittande exakt HUR LÄNGE SOM HELST! Speciellt nu när jag är hemma och sjukskriven… Jo, magnesium är bäst att ta på kvällen, för den direkta effekten är att en blir tröttare och mer avslappnad. Men på lång sikt ska magnesium ge mer energi o s v till kroppen, stärka musklers och nervers funktion, men också stärka psykets stabilitet och välmående ☺ Zink är däremot bra att ta på morgonen. Det ger ökad fysisk energi och ork bl a, samt stärker immunförsvaret 👍

Upp till toppen
Annons: