Annons:
Etikettadhd-add
Läst 927 ggr
pyrr
2018-05-18 22:14

Terapeutisk dosering

Hej Allihopa. Jag vill verkligen lindra mina adhd-symptom. Jag har ADHD och asp diagnos. ADHD märker jag starkt av medans asp uppmärksammas av omgivningen och inte mig själv. Jag har nu 216 kg Concerta och känner inget alls, varken positivt eller negativt (förutom bättre sömn vid först 96 kg och sedan 108 mg, lägre än så så var jag helt invalidiserad). Tyvärr är jag en person som av någon anledning inte får ro i kropp eller huvud (ingen adhd-lindring). Sköterskor informerade mig mellan 72-108 kg Concerta var missbrukardoser. Jag visade dem på svenska studier där 216 kg användes som terapeutisk effekt och fick fortsätta dosökning. Senare har jag läst att upp mot ett 500 mg/d skrivits ut per dag i samma syfte. Vad är er erfarenhet, maxdos och motivering till vården? Hur är er historia. Vad kan jag göra?

Annons:
pyrr
2018-05-18 22:15
#1

Telefonen stavar själv. T.ex kg=mg…

Pyttelite
2018-05-18 22:21
#2

Du kan gå in och korrigera själv ett tag efter publicering. Välj hanteralänken till vänster om anmäl, direkt under inlägget.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


SSKAnna
2018-05-27 10:01
#3

Jag tycker att du ska, om det inte är gjort redan, be om ett blodprov för genotypning av leverenzymer. Det finns orsak att tro att du har en avvikande metabolism som gör att du behöver en helt annan dosering. Det är inte siffrorna i dosen som säger att någon är missbrukare eller inte, det är helt andra saker.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

pyrr
2018-05-27 19:39
#4

Hej Anna Tack för ditt svar. Jag ska läsa på om det du nämt här. Men jag frågar dig ändå utan att veta bättre just nu; på vilket sätt du tänker avvikande och på vilket sätt går det att korrelera mot dosering?

pyrr
2018-05-27 20:07
#5

Jag kan tillägga informationen att då jag intog 3*54 [mg] på morgonen så kände jag en mycket skarp gräns omkring 3,5-4,0 [h], då jag blev extremt trött. Jag har även testat ta 4*54 [mg] men för få gånger för att säga något konsekvent resultat (1 gång kanske lite piggare).

pyrr
2018-05-27 20:51
#6

Sista 54:an brukade jag spara för att somna lättare (se inlägg 1).

Annons:
Ananse
2018-05-28 08:55
#7

Så här är det, kort och gott: Vård-personalen är IDIOTER. Det är lite synd, för det skulle ju vara bra om det fanns institutioner i samhället för folk att vända sig till när dom behöver hjälp.

Upp till toppen
Annons: