Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1189 ggr
Silla9
2018-06-28 09:12

Motivationssvårigheter

Hej! Mitt störta problem är nog att jag har så extremt svårt att styra min motivation. Det är extremt frustrerande då jag vet precis vad jag behöver göra men inte lyckas göra det. Har just sabbat mitt sommarjobb.. kändes som att jag nästan hellre ville dö än att gå dit. Jag pluggar annars. Jag skäms över att jag inte bara lyckas göra det jag vet att jag behöver göra. Har ADD för övrigt. Extremt svårt att påbörja saker. Era erfarenheter kring det här? Någon som har hittat en strategi som fungerar för er? Någon som blivit hjälpt av medicinering?

Annons:
Niklas
2018-06-28 14:13
#1

Kan jag anta att det var ett sommarjobb du inte brann för? En viktig ingrediens för motivation är att det finns något som lockar. Hade sommarjobbet det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tomheten
2018-06-29 00:46
#2

Tycker personligen inte att medicinen hjälper särskilt mycket med just motivationen att komma igång med saker , däremot blir är lättare att hålla fokus när jag väl påbörjat något som tex arbete.

Silla9
2018-06-29 19:52
#3

#1 Näe sommarjobbet hade egentligen inget som lockar, förutom pengarna.. och de hade jag verkligen behövt. Finns ju inte mycket jobb att välja på när man bara kan hoppa in ibland.. och jag vet att det går när jag väl kommit igång, men det är just det som är det stora problemet, att komma igång.. #2 okej intressant :) jag har nog inte så svårt att fortsätta med något när jag väl kommit igång

Upp till toppen
Annons: