Annons:
Etikettadhd-add
Läst 7272 ggr
Dumpventilen
2018-07-07 10:58

Era erfarenheter av Intuniv

Hejsan! Det är så att jag nu idag ska på börja behandling med Intuniv 1mg till kvällen som sedan eventuellt skall höjas till 2mg efter 1-2 veckor och undrar då vad jag kan få uppleva för effekter positiva som negativa? Vet ju att detta är en högst individuell fråga men! Jag behandlas förnärvarande med Attentin 70mg/dag och denna behandlingen kommer inte att röras vad jag vet nu iallafall. Skulle ni som har en eller en liknande behandling av Attentin/Intuniv kunna skriva era erfarenheter och hur ni upplever att det fungerar? :) Har diagnosen ADD Mvh Dumpventilen

Annons:
Ananse
2018-07-08 02:28
#1

Jag har Intuniv 8mg tillsammans med Elvanse 210 mg, som ju innehåller samma verksamma substans som Attentin - lite knappt 70 mg. Hittills märker jag väl egentligen ingenting alls av guanfacinet. Ifall jag tar dubbel dos kan jag möjligen bli lite sömnig bortåt natten. Som nu t ex. Fast då har jag rört en del på mig under dan också. Märker väl uppriktigt sagt inte nån effekt av Evansen heller på den här dosen. Skulle antagligen behöva avsevärt mycke mer. Några gånger har jag av misstag över-doserat den av misstag. Inbillar mig att jag har upplevt viss effekt då.

Riverbelow
2018-07-18 23:11
#2

Tar intuniv 2mg till natten, dock främst för mina PTSD-mardrömmar.

Men när jag åt den på morgonen höll koncentrationen i sig längre, dock blev jag sååå slö. Äter tillsammans med 126mg Concerta.

Kram,
Fansan

Ananse
2018-09-25 09:25
#3

Nu har jag i två omgångar varit utan Elvanse, en vecka i sträck båda gångerna. Uppriktigt sagt så har inte guanfacinet nån som helst effekt. Först vid 32 mg, men då enbart på så vis att pulsen - samt antagligen blodtrycket - sjönk så jag nästan svimmade. Svepte därför några koppar starkt kaffe och börja bläddra genom diverse allvarsam och oroande post från Kronofogden, och då öka pulsen snabbt och återgick till normal!

Upp till toppen
Annons: