Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3336 ggr
rivercrow
7/24/18, 6:09 PM

Abstinens av Elvanse och Attentin

Kära fellow Bokstavsfolk. En liten fråga till er som har Elvanse eller Attentin. Eller som i undertecknads fall, äter båda medicinerna. Jag tar 70mg Elvanse på morgonen och så fyller jag på med Attentin två gånger under dagen. Vad jag vill fråga riktar sig till er som ibland gör uppehåll med er CS medicinering. Jag har läst att flera tex inte äter sitt Attentin på helgerna. Flera andra varianter av uppehåll har jag också läst om. Min fråga är: Känner ni inte av någon jobbig abstinens/utsättningssymptom? Jag missade att ta min medicin när jag låg på sjukhus för smärtor i magen. Jag fick ett hemskt obehagligt kryp i benen där jag låg på britsen. Jag kopplade inte först det till Elvanse/Attentin, eftersom jag alltid tar dom varje dag och har aldrig missat. Men så kom jag på att jag pga situationen hade glömt att ta både min morgondos med Elvanse, samt mitt på dagen dos med Attentin. Två gånger till hände detta under den tid jag var inlagd, att jag glömde att ta medicinen. Med samma olidliga kryp i benen som resultat. Därför undrar jag, ni som gör uppehåll. Får ni inga liknande symptom? Läkarna, så även min, vill ju helst att man ska göra uppehåll då och då för att dra ner toleransen lite. Men det har funkat bra för mig ändå, utan uppehåll. Har heller ingen vidare lust att gå igenom det där obehaget under flera dagar.

Annons:
Honestyisdead
7/24/18, 9:55 PM
#1

Om du hade haft uppehåll ibland så som du råddes till hade du kanske sluppit myrkrypningarna. 

Förstår inte varför du  inte följde råden och istället riskerar tolerans. Ju mindre medicin man stoppar i sig ju bättre.

Därför är det ju bra med dagar utan när man inte har några måsten.

Tror symptomet går över  om du börjar med pauser. 

Om du fortsätter som nu kan du ju tänka dig  om något händer så du blir utan medicin flera dagar. Så  var pro active

Upp till toppen
Annons: