Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Utredningar (Hur? Var? När? Varför?)

När fick du din diagnos och hur kände du dig?

2018-08-06 01:24 #0 av: Bellis_

Fick diagnoserna i vuxen ålder, våren 2016 när jag var 29. Har diagnoserna autism i barndomen, adhd, ocd samt depression och ångest. Kom som en överraskning men kände mig lättad att äntligen fått svar på mina svårigheter och får nu rätt hjälp och stöd.

Berätta gärna :)

Anmäl
2018-08-07 11:48 #1 av: Ananse

Jag var över 40 och ville ha det på papper. Visste sen många år att jag har ADHD, så det kom inte som nån överraskning.

Anmäl
2018-08-22 00:03 #2 av: Bellis_

Tack att du ville berätta :)

Anmäl
2018-08-25 19:29 #3 av: Hera

Var 27.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-10-03 10:21 #4 av: AllaDårarDrömmer

Jag fick diagnosen ADD på papper 2015. Strax efter fick jag svar på att jag även har dyslexi och dyskalkyli. Va då 23år. Kände mig otroligt lättad, och fick mycket större förståelse för mig själv, hur jag funkar o.s.v.

Anmäl
2018-10-04 02:00 #5 av: Ananse

#4 Blir lite nyfiken. Kan man alltså gå med dyslexi och dyskalkyli utan att veta om det? Är det typ som ofta verkar vara fallet även med mer komplexa funktions-hinder - att man mer känner sig allmänt korkad, lat, värdelös, etc?

Anmäl
2018-10-04 02:11 #6 av: Hera

#5 Det är väl ändå självklart att man precis som med andra diagnoser kan gå utan att veta om det. 

Kände du dig korkad, låt, värdelös ect innan diagnos?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.