Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Elvanse - klump i halsen?

2018-08-07 17:44 #0 av: Doktorbluff88

Hej.
Någon mer som äter elvanse och upplever att man fått liksom en klump som sitter i halsen?

Anmäl
2018-08-09 05:24 #1 av: Ananse

Nej men det motsatta.

Anmäl
2018-08-11 09:23 #2 av: 91Marran

Jag föddes med det. Du kan minska det genom att undvika choklad, smulig mat och mat som är svårt att svälja. Mjölk kan också förvärra ibland.

Anmäl
2018-08-11 23:51 #3 av: 91Marran

Jag äter i och för sig inte elvanse.

Anmäl
2018-08-14 00:56 #4 av: Ananse

'Globuskänsla' är den officiella beteckningen.

Anmäl
2018-09-10 16:17 #5 av: add-apa

#1 Vad är motsatsen till klump i halsen...? Menar du att "halsklumpar" försvinner av Elvanse?!FunderarFunderarYrarGalen

Anmäl
2018-09-13 02:07 #6 av: Ananse

Ja precis så.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.