Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1652 ggr
Lona
8/9/18, 3:48 PM

Försvunnen journal

Postar här med, nu när jag sitter och skriver blir jag inte bara frustrerad utan rentav förbannad. Jäkla klåparmottagning i Göteborg!

Jag har i princip alltid haft kontakt med psykiatrin, på ett eller annat sätt.
Runt 2005 började jag på en ny öppenvårdsmottagning i Göteborg där jag sedan gick i 10 år. Bland annat gjordes en neuropsykiatrisk utredning 2007.
2015 flyttade jag till en grannkommun och bytte så småningom ÖVM till en som är helt fantastisk. Eller rättare sagt, den funkar som en psykiatrisk mottagning ska funka, inte som den icke-existerande psykiatrin i GBG.
Kruxet är, att förutom att ha skrivit en helt felaktig remiss med fel diagnoser där de dessutom glömt hälften så har ÖVM i Göteborg tappat bort flera år av min journal.Förskräckt
De första åren, inklusive NPF-utredningen är puts väck.
Jag har för all del rätt bra koll på vilka mediciner vi testat och vad som gjorts och min nya mottagning tror mig, men för att testa vissa läkemedel så behöver de den där utredningen.
Vad tusan gör man???Funderar

Det är eventuellt aktuellt med en ny utredning men det är förstås lång väntetid - om det ens går igenom.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med mitt inlägg, är bara så fruktansvärt frustrerad. Det hjälper mig ju inte, men tanken på att anmäla saken finns där - men vart, och hur bevisar jag att jag har gått på ÖVM i Göteborg så länge?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Herveaux
8/9/18, 3:57 PM
#1

Hjälp, att man aldrig får sluta förvånas över (psyk)vårdens kaos…😮

Går att anmäla till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) tror jag?
https://www.ivo.se/for-privatpersoner/tipsa-eller-anmala-halso--och-sjukvard/

Skickar över en styrkekram och håller tummarna för en snabb lösning!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Niklas
8/9/18, 3:58 PM
#2

Här finns lite information:

» Din journal - 1177 Vårdguiden - sjukdomar, undersökningar, hitta vård, e-tjänster

”Alla vårdgivare inom den offentliga vården ska ha ett så kallad dataskyddsombud. Det gäller också för privata vårdgivare som hanterar många känsliga personuppgifter. Du kan kontakta dataskyddsombudet om du tycker att hanteringen av dina personuppgifter har varit felaktiga.

Dataskyddsombudet ska se till att verksamheten hanterar personuppgifterna lagligt och korrekt utifrån dataskyddsförordningen. Kontakta ditt landsting eller din region för att få kontaktuppgifter.”


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
8/9/18, 4:46 PM
#3

Vad har de för förklaring till att journalen är borta? Det är ju allvarligt.

Det ska ju egentligen inte vara möjligt med all backup som finns.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
8/9/18, 4:52 PM
#4

#3, Att den "nog försvann när de lade om journalsystemet". En svårighet är att det går knappt att få tag på någon på mottagningen överhuvudtaget, man kan inte ringa direkt dit utan hänvisas till Kontaktpunkten. Och ja, Kontaktpunkten har ofta stängt "på grund av hög arbetsbelastning".

Det gör förstås inte saken bättre att jag själv har vissa problem både med att kontakta folk och att ta tag i saker och ting.

Kan säga att personalen på min nya mottagning är i smärre chock över hur det (inte) funkar på den gamla…

Det är som en dålig fars, förutom att ingen kunde hittat på allt strul som varit. 🤦‍♂️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
8/9/18, 4:57 PM
#5

Usch så dåligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
8/9/18, 5:12 PM
#6

Kontakta Datainspektionen och berätta om problemet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
add-apa
9/10/18, 4:28 PM
#7

Tycker absolut att du ska och BÖR anmäla! Så här får det inte gå till!

Ta hjälp av någon om du har svårt att få det gjort själv. Kanske boendestödjare / personligt ombud / någon familjemedlem eller nån annan du känner som är beredd att fajtas för dig 🙂

Och om inget annat återstår eller funkar: Vänd dig till media!!! För detta är en smärre skandal! …För att inte nämna gränslöst inkompetent och respektlöst…!

Upp till toppen
Annons: