Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1604 ggr
Strawberryhill
2018-08-10 21:23

Läkare verkar inte bry sig?

För några månader sedan gick jag på uppföljning hos min läkare. Efter att ha fått börja ta Elvanse. Jag berättade då att jag är så stressad över allt och ingenting (vet inte om de har med min diagnos att göra?) och att de uttrycker sig i tandpressning, magkatarr och spänningshuvudvärk. Har tidigare berättat för min sjuksköterska att jag haft vissa av dessa problem länge. Han skrev bara ned det och sa att jag sedan skulle fortsätta med samma dosering, trots att jag sa att jag tyckte medicine var lite ojämn och inte höll hela dagen och så. Jag tycker alltid att dessa läkarbesök är jobbiga för att det känns som att han bara antecknar men inte kommer med några förslag på eventuell förändring. Jag är lite orolig att min magkatarr ev blir till magsår. Borde jag byta läkare? Har visserligen bytt en gång tidigare. Kan man göra något åt stress? Jag blir superstressad för ingenting verkligen… alltid varit så men tycker min kropp säger ifrån mer desto äldre jag blir.

Annons:
Niklas
2018-08-15 10:16
#1

Det finns mycket att göra åt stress. En del hittar du säkert på Depression iFokus. Motionera kroppen. Vila huvudet. Ät regelbundet och ordentligt. Sov regelbundet och tillräckligt mycket. Umgås med andra människor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

feecee
2018-08-16 09:49
#2

Biverkningar har en tendens att mildras efter ett tag. Läkaren borde dock informera om dessa och kanske berätta om en plan ni ska ha om det inte blir bättre. Jobbigt att ta upp kanske men om du orkar så prova förmedla detta?

add-apa
2018-09-10 16:13
#3

Jag tycker definitivt att du ska byta läkare! Denna gör inte sitt jobb! Du ber om hjälp men får ingen… Nej, det där är inget att fortsätta med. Det finns bra läkare som faktiskt lyssnar - Byt!

Upp till toppen
Annons: