Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Concerta och cigaretter

2018-09-03 20:14 #0 av: Rosen82

Sedan början av juli har jag enbart tagit concerta och min räkning kom igång igen och det har varit en ask om dagen sedan dess. I dag på morgonen tog jag voxra haft dom hemma och förut har jag tagit dom men sedan slutat tror att på enbart concerta så blir jag mer "speedad " . Nu sitter jag i soffan och är inte det minsta röksugen kan detta bero på att jag lagt till voxra. Det var läkaren som sa att det gick att blanda

Anmäl
2018-09-03 20:26 #1 av: Hera

Låter fantastiskt :)

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-09-08 00:51 #2 av: Ananse

Det är fullkomligt logiskt. Bupropion binder ju vid samma receptorer som nikotin, och Voxra används ju vid nikotin-avvänjning.

Anmäl
2018-09-17 19:30 #3 av: Silla9

Jag medicinerar inte alls för min ADD just nu, blev lite intresserad av voxra då jag läste att den reglerar noradrenalin och dopamin vilket ju spelar in mycket för en person med add/adhd. Adhd mediciner har inte alls funkat för mig. Hur har ni med adhd reagerat på voxra? (Vet att det är lite utanför det här ämnet)

Anmäl
2018-09-19 01:10 #4 av: Ananse

På vilket vis har inte central-stimulerande fungerat? Ingen effekt alls eller enbart biverkningar?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.