Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1477 ggr
Rosen82
9/3/18, 8:14 PM

Concerta och cigaretter

Sedan början av juli har jag enbart tagit Concerta och min räkning kom igång igen och det har varit en ask om dagen sedan dess. I dag på morgonen tog jag voxra haft dom hemma och förut har jag tagit dom men sedan slutat tror att på enbart Concerta så blir jag mer "speedad " . Nu sitter jag i soffan och är inte det minsta röksugen kan detta bero på att jag lagt till voxra. Det var läkaren som sa att det gick att blanda

Annons:
Honestyisdead
9/3/18, 8:26 PM
#1

Låter fantastiskt :)

Ananse
9/8/18, 12:51 AM
#2

Det är fullkomligt logiskt. Bupropion binder ju vid samma receptorer som nikotin, och Voxra används ju vid nikotin-avvänjning.

Silla9
9/17/18, 7:30 PM
#3

Jag medicinerar inte alls för min ADD just nu, blev lite intresserad av voxra då jag läste att den reglerar noradrenalin och dopamin vilket ju spelar in mycket för en person med add/adhd. ADHD mediciner har inte alls funkat för mig. Hur har ni med ADHD reagerat på voxra? (Vet att det är lite utanför det här ämnet)

Ananse
9/19/18, 1:10 AM
#4

På vilket vis har inte central-stimulerande fungerat? Ingen effekt alls eller enbart biverkningar?

Silla9
9/22/18, 11:24 AM
#5

#4 svårt att beskriva. Mådde bara väldigt ”konstigt” av dem. Hade overklighetskänslor och kände mig distanserad från mig själv, skulle inte säga att jag fick nån vidare tydlig effekt heller.

Ananse
9/23/18, 10:58 AM
#6

Hur länge pröva du? Vilket preparat? Vilken dos? Det kan ju hända att du hade för lite Men det kan ju också hända att du helt enkelt inte har ADHD, utan nån annan typ av uppmärksamhets-störning, och att stimulanter alltså inte fungerar. Och då kanske just anti-kolinergika skulle vara lösningen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: