Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1065 ggr
Rosen82
10/13/18, 7:18 PM

Concerta/voxra

I några år har jag käkat Concerta 36 kg och voxra. I går tog concertan slut och jag trodde jag hade mer hemma men det hade jag tyvärr inte så det blev till att jobba med bara voxra i kroppen har fixat ny Concerta ikväll. Men vilken stor skillnad att vara utan Concerta jag märker av det jättemycket. Mina kollegor som inte vet att jag äter detta tyckte jag var väldigt trött idag…märker ni någon skillnad om ni glömt Concerta?

Annons:
Honestyisdead
10/13/18, 8:11 PM
#1

Blev du trött utan Concerta?

Rosen82
10/13/18, 9:37 PM
#2

Ja jag har add/as och Concerta gör att jag blir mer piggare mer fokuserad

Ananse
10/14/18, 3:28 AM
#3

Jag har Elvanse, och jag orkar knappt gå ifall jag har blivit utan. Ständigt sömnig men sover inte särskilt bra. Förmår knappt göra nånting, men har ändå svårt att vara still.

Silla9
10/14/18, 9:38 AM
#4

Att man tex blir väldigt trött utan kan ju vara ett utsättningssymptom också. Jag blev helt utslagen tex när jag trappade ner Elvanse, men är mycket piggare igen nu när jag vant mig av.

Ananse
10/14/18, 7:54 PM
#5

Har fundera väldigt mycke runt sistnämnda. Var jag alltid så trött förr? Eller är det att systemet vant sig vid behandlingen, och glömt hur man fungerar utan? Eller är det att jag har slitits ner sen dess? Alltså att medicineringen i praktiken inte behandlar min grund-problematik? Att den bara lagom kapar värsta topparna av en sekundär problematik - d v s ett tilltagande utmattnings-tillstånd, orsakat av den yttre stressen. - Tjack är inte beroende-framkallande i klinisk bemärkelse. Tror faktiskt inte att inte att det handlar om avtändning, med andra ord. Snarare att man vant sig vid en högre funktions- och aktivitets-nivå, som plötsligt blir omöjlig. Kroppen säger ifrån. Men efter några dar har man degat ner sig i sitt normala låg-fungerande igen. Då blir man inte lika trött, och man märker inte frånvaron av substansen längre.

Honestyisdead
10/14/18, 10:44 PM
#6

#5 Det är beroendeframkallande i allra högsta grad!

Sluta sprida lögner!

Annons:
Niklas
10/15/18, 2:41 PM
#7

#0: Är det inte så att du ligger på en högre aktivitetsnivå när du tar medicinen och att du därför kan bli tröttare när du inte tar den?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ananse
10/17/18, 10:24 PM
#8

#7 Det var så jag också menade. Att man lätt glömmer hur lite man faktiskt förmår utan medicin. Dosen - och därmed också aktivitets-nivån - har man ju långsamt och omärkligt byggt upp under lång tid. Tar man då plötsligt bort substansen, så blir det däremot desto tydligare. Tillbaks kanske två år i utvecklingen inom bara några timmar.

Upp till toppen
Annons: