Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

ADD

2019-01-22 21:22 #0 av: Rosen82

ADD/AS är min diagnos och har haft det i några år. Käkar 36 mg concerta och 150 mg voxra. Vintern är inte min årstid och just nu så är jag extremt trött. Tar berocca och D-vitamin men skulle behöva något som piggar upp någon som har något förslag? Vet att ADD gör att man är segare men är det någon som vet om det finns något man kan få utskrivet som kan pigga upp

Anmäl
2019-01-22 22:22 #1 av: Lona

Jag äter koffein, det är visserligen receptfritt men jag tycker absolut att du skall kolla upp det med din behandlande läkare innan du eventuellt provar. Vet inte hur det funkar tillsammans med tex Concerta då båda verkar centralstimulerande om än på olika sätt.
Koffeinet gör mig piggare men minskar faktiskt även min ångest och gör att jag sover bättre, även om det låter bakvänt.
Concerta funkade inte alls för mig, jag blev psykotisk.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-01-23 07:39 #2 av: Rosen82

Tar berocca med koffein i men märker ingen stor skillnad

Anmäl
2019-01-23 10:29 #3 av: Lona

#2, Hur mycket koffein är det i den?

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-01-23 11:18 #4 av: Niklas

#0: Motionerar du tillräckligt?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2019-01-23 20:33 #5 av: Rosen82

75 mg per brustablett

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.