Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Concerta /voxra

2019-02-21 18:06 #0 av: Rosen82

Äter 36 mg concerta och 150 mg voxra om jag tar dubbeldos av voxra hade det förut så slipper jag röksuget men blir seg i skallen och 150 mg voxra ger ett viss röksug och enbart concerta gör att jag blir nikotinberoende så hur ska jag göra??

Anmäl
2019-02-21 19:28 #1 av: Calcifer

Det måste du bestämma tillsammans med din läkare!

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2019-02-21 19:35 #2 av: Rosen82

Ja det vet jag men vad är bäst seg i skallen men rökfri eller bra i kroppen och nikotin sug

Anmäl
2019-02-21 19:49 #3 av: Calcifer

Som sagt, det måste du och din läkare bestämma tillsammans. Vad är viktigast för dig just nu. Vad tycker läkaren. Etc.

Anmäl
2019-02-21 20:03 #4 av: Rosen82

Borde inte jag få bestämma själv hur jag vill må??

Anmäl
2019-02-21 21:19 #5 av: Calcifer

Öh, jo, men i så fall i samråd med din läkare och inte främlingar på internet...

När du träffar din läkare nästa gång kan du ju ta upp med hen hur det ser ut så kan ni tillsammans diskutera för och nackdelar med att slippa röksug mot att vara mer klar i huvudet.

Anmäl
2019-02-22 02:10 #6 av: Hera

Att må bra och ha röksug låter väldigt bra. Mår man bra har man störst chans att sluta med nikotin.

Men jag blir konfunderad över din beskrivelse. Nikotinberoende är man oavsett medicinering.

Hur som. Jag hade prioriterat psykiska måendet först. Utan ett bra mående blir det omöjligt att hantera annat.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-02-22 08:13 #7 av: Rosen82

Dubbeldos voxra tar bort mitt nikotinberoende/röksug helt

Anmäl
2019-02-22 08:31 #8 av: Hera

#7 Men du blir seg.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.