Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Elvanse och theralen

2019-02-22 15:53 #0 av: Des83

Äter elvanse 30 mg för adhd och har sista veckan haft enormt mycket ångest o oro i kroppen. Detta har medfört att jag även sovit otroligt dåligt, har lergigan mot panikångest, men fick frågan om jag ville ha några droppar theralen för o få sova, har sökt o letat men hittar inget om denna kombinationen är ok eller farlig.

Någon som vet om elvanse är ok att ta på morgonen o vid behov kunna ta theralen?

Anmäl
2019-02-22 16:21 #1 av: Lona

Vem frågade dig om du ville ha Theralen? Var det vårdpersonal så borde ju de ha koll. Jag ser inget som uppenbart är kontraindicerat med Theralen + Elvanse men det kan naturligtvis bara besvaras av behörig person, dvs leg. pharmaceut el läkare.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-02-22 16:33 #2 av: Hera

Det får du fråga läkaren om.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-03-06 02:43 #3 av: Ananse

Dom strävar väl liksom lite åt varsitt håll? I så fall lär det inte vara nåt problem. Det man brukar vilja undvika är vanligtvis när två preparat exempelvis är andnings-depressiva.

Du skulle eventuellt kunna be om att få pröva intuniv, den ska ju ha effekt mot ångest/oro, och fungerar bra med tjack.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.