Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1062 ggr
tlover
2019-03-28 14:46

Hjälp mig tolka NT:iska

Hej jag behöver hjälp att tolka en social situation. jag har jobbat på en restaurang deltid sedan december. Jag är inte utbildad men villig att lära. Men när jag frågar hur div alacarte funkar (jag jobbar lunchtid så det är mycket dagens lunch) så ojjar sig chefen om att jag är borta hela tiden (en sjukdag sedan jag startade) eller att jag måste vaba (ett tillfälle sedan jag startade) och att det finns andra vikarier som inte har barn. Hur tolkar ni det, jag känner mig väldigt oönskad kan jag säga

l'm back

Annons:
Niklas
2019-03-28 16:33
#1

Är det chefen som anställde dig? Det låter nästan inte så. I alla fall håller jag med dig, hans/hennes sätt låter inte välkomnande. Du skulle kunna prata med honom och säga hur du uppfattar det han sagt i förhållande till verkligheten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
2019-03-28 21:11
#2

#1 Ja det var hon jag anställdes av, hon jag inskolades med och det är dessutom hon som är den enda jag kan prata med på jobbet eftersom hon är den enda som kan svenska och engelska (typ iallafall).

Jag har svårt för att prata om sådana saker med henne, delvis pga hennes beteende och delvis för att jag vet att hon pratar om mig med dom andra på kinesiska (det är inget hon berättat men jag har hört mitt namn flera gånger.) Utöver det så är det ju ett vick så det är ju inte en supersäker anställning men jag söker hela tiden efter något annat det är bara sällan det kommer upp något som jag kan möjligen få-

l'm back

Niklas
2019-03-30 17:37
#3

Jag förstår. Du får väga risken att bli av med jobbet mot möjligheten att få en förbättring. Vad är viktigast? Kan du tänka dig att jobba kvar även om det fortsätter som nu?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ad Astra
2019-04-11 18:20
#4