Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.)

Voxra/concerta

2019-04-06 23:25 #0 av: Rosen82

Har ADD Asperger och käkar 36mg concerta och 150mg voxra och har ett väldigt röksug så jag ska ändra mg så att det blir bättre. Är det någon här som tar 54mg concerta och 300mg voxra och hur mår ni av detta?

Anmäl
2019-04-11 18:00 #1 av: Ad Astra

Jag äter inte Concerta men Voxra 300mg Voxra gjorde att mitt nikontinsug i det närmaste upphörde & kände mest lätt abstinens fysiskt. Min läkare sa att den medicinen hjälper vid rökavvänjning för att den blockerar nån receptor i hjärnan för nikotin. Den effekten avtog med tiden men i början kunde jag vara utan nikontinsug en lång period.

Anmäl
2019-04-11 20:45 #2 av: Rosen82

Har varit hos min läkare idag och jag ska testa 300 mg voxra och 36 mg concerta ett tag

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.