Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1187 ggr
Rosen82
2019-04-09 21:09

Komma igång

Aďd/as och som sagt jag har svårt att komma igång. Jobbar inom restaurang och där är det inga problem men det är hemma. Jobbar 11-19 och skulle väldigt gärna ut och power walka innan jobbet men vet inte hur jag ska göra. Mina dagar är gå upp, tv, frukost jobbet. Men om jag går ut vid 7 på morgonen och går ut en timme skulle ju kunna fungera men hur tar jag mig ut ?? Vet att ni säkert tycker det är konstig fråga men detta vill jag ha tips och råd om??

Annons:
Niklas
2019-04-10 10:03
#1

Kan du inte byta ut TV mot promenad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
2019-04-10 15:54
#2

Gör ett schema som säger vad du ska göra och när. Ställ även larm på mobilen när det är dags för ett nytt jobb på schemat.

Då är det lättare att ta tag i saker. Som att det är bestämt.

Ta med allt du behöver göra på schemat. Matlagning, telefonsamtal, dusch osv. Till slut har du skapat rutiner.

add-apa
2019-05-12 18:04
#3

TS: jag har precis samma problem! SÅ SVÅRT / ibland helt omöjligt att ta mig ut hemifrån!!! Följer med stort intresse och tar också mer än gärna emot råd/tips/tricks/hacks kring detta!

BlommaInteBi
2019-05-26 10:05
#4

Min medicin hjälper mig att komma igång. Jag har Elvanse, som tar flera timmar att verka, men jag brukar vakna på morgonen och gå på toaletten några timmar innan jag ska upp. Då tar jag min medicin och när jag sen vaknar har den börjat verka och det blir lite lättare att göra saker. Annars försöker jag promenera direkt efter jobb, innan jag gått in och satt mig ner (och blivit trött), eller trycka in en promenad på lunchen/förmiddagen/eftermiddagen om det är möjligt på jobbet.

Silla9
2019-05-30 23:28
#5

Har precis samma problem.. otroligt svårt att komma igång med saker, och nästan omöjligt att styra min motivation. Har inte nån bra strategi riktigt, ska ta tag i att ta hjälp igen. Det som får mig att komma ut ordentligt är hundarna ;) för mig funkar det jätte bra att inte bara ha mig själv att ta hand om, utan att behöva göra en del saker för djurens skull :) vilket också är bra för en själv :)

Upp till toppen
Annons: