Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Komma igång

2019-04-09 21:09 #0 av: Rosen82

Aďd/as och som sagt jag har svårt att komma igång. Jobbar inom restaurang och där är det inga problem men det är hemma. Jobbar 11-19 och skulle väldigt gärna ut och power walka innan jobbet men vet inte hur jag ska göra. Mina dagar är gå upp, tv, frukost jobbet. Men om jag går ut vid 7 på morgonen och går ut en timme skulle ju kunna fungera men hur tar jag mig ut ?? Vet att ni säkert tycker det är konstig fråga men detta vill jag ha tips och råd om??

Anmäl
2019-04-10 10:03 #1 av: Niklas

Kan du inte byta ut TV mot promenad?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2019-04-10 15:54 #2 av: Hera

Gör ett schema som säger vad du ska göra och när. Ställ även larm på mobilen när det är dags för ett nytt jobb på schemat.

Då är det lättare att ta tag i saker. Som att det är bestämt.

Ta med allt du behöver göra på schemat. Matlagning, telefonsamtal, dusch osv. Till slut har du skapat rutiner.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.