Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Elvanse vilken dos bör jag be om ?

2019-05-31 22:35 #0 av: brappare

Fått börja med elvanse efter biverkningar på metylfenidat.

Började på 30mg kände i princip inget. Lite irritation kanske ??

Nu har jag ökat till 60mg på morgonen, tycker den fungerar helt ok då, bättre fokus tålamod och tankegång, lite bättre iaf. Men jag märker att det går ur redan efter 2-4 timmar och jag blir slö nån timme.
Tjuvtestade lägga till 30vid lunch men blev ingen skillnad mest att jag blev lite småless på eftermiddagen.

Fick inte prata med läkare förens 2veckor. Vad bör jag få be om att få testa? Är det någon med samma erfarenhet och vad gjorde ni då ?

I väntan på samtal kör jag nog 60mg vid ca 14 på dagarna ist.

Anmäl
2019-06-01 10:17 #1 av: Niklas

Läkaren kan säkert föreslå något han tycker är lämpligt.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2019-06-01 15:57 #2 av: add-apa

#1 *hen...?!

Anmäl
2019-06-01 19:00 #3 av: Niklas

Mest sannolikt en hon.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.