Annons:
Etikettadhd-add
Läst 656 ggr
Rosen82
6/22/19, 10:38 PM

Sjukt

Detta som jag kommer skriva låter väldigt sjukt men undrar om det kan ha något men min diagnos ADD/As att göra. Jag måste ha koll när jag inte är hemma vet att det låter konstigt men tex i kväll var jag hos en familjemedlem som har en hund som sprang på gräsmattan deras egna och jag vet att dom har koll men jag känner själv att jag måste ha koll och detta stressar mig för ser jag inte hunden så kan jag inte koncentrera mig på något annat trots att jag vet att dom har koll. Ska jag åka bil med någon och ha min egna hund i bagage luckan så får jag för mig att luckan kan öppnas och hon flyger ut. Och om jag ska iväg och låser dörren så kan jag springa fram och känna på handtaget flera gånger och detta tycker min familj är lite irriterande även jag själv men det blir en slags konstig känsla i kroppen…stress och ångest kanske men det känns inte bra i kroppen och jag vill ha bort detta. Någon som känner igen sig?

Annons:
Niklas
6/23/19, 8:00 AM
#1

Det där går det att få hjälp med om du kontaktar psykiatrin. Jag förstår att det är väldigt jobbigt och stressigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

add-apa
6/24/19, 9:26 AM
#2

Låter som att du bär på mycket ångest, vilket kan ta sig uttryck i tvångsbeteenden såsom att du "måste" ha kontroll t ex. Men ja, det går absolut att få hjälp med!

Niklas
6/24/19, 1:44 PM
#3

Det är bra att ta itu med det så snart som möjligt. Annars riskerar det att ta över ditt liv och orsaka andra problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: