Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Dagis / Skola / Jobb / Praktik

Hur ska jag orka göra "ingenting"

2019-06-26 16:28 #0 av: tlover

Jag ska snart börja jobba på ett ställe där det är mycket tid som blir att sitta och göra ingenting.

Jag är glad över jobbet men är rädd att just detta kan göra så att jag inte klarar av det i längden.
Jag kan inte sitta och göra ingenting, det är som tortyr för mig.

Sitta och pilla på telefonen är inte så accepterat även om det sker ibland men jag vill helst undvika att göra fel, att meditera har min man testat men det är inte heller socialt accepterat.

Tips?

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-06-26 16:35 #1 av: millan21

Ta med en bok att läsa? Handarbete?

Eller menar du att du inte får göra annat än "ingenting"

Anmäl
2019-06-26 16:37 #2 av: Herveaux

Hur fördriver dina kollegor dessa göra-ingenting-stunder?

Utanför ämnet men grattis till jobbet!Blomma ...och så känner jag med dig, skulle också ha svårt att sitta still och göra ingenting.

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-06-26 17:02 #3 av: Maria

Ljudbok kanske?

/Maria

Anmäl
2019-06-26 17:16 #4 av: MonicaLagerquist

Sonen hade ett sånt jobb yidigare .Han hade en bok med sig och lästa på arbetstid.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-06-26 17:19 #5 av: tlover

#1 böcker anses värre än telefonen (av någon anledning), handarbete går inte pga hygieniska skäl.

#2 vet ej, under inskolning var vi alltid minst två och pratade med varandra då (eller så pluggade jag inför jobbet men då var jag koncentrerad på det och märkte inte vad de andra gjorde)

Anmäl
2019-06-26 17:21 #6 av: tlover

#3 jag funderar på att skaffa "osynliga hörlurar" så det går men det kan ta ett tag innan jag får råd

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.