Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1146 ggr
tlover
2019-06-26 16:28

Hur ska jag orka göra "ingenting"

Jag ska snart börja jobba på ett ställe där det är mycket tid som blir att sitta och göra ingenting. Jag är glad över jobbet men är rädd att just detta kan göra så att jag inte klarar av det i längden. Jag kan inte sitta och göra ingenting, det är som tortyr för mig. Sitta och pilla på telefonen är inte så accepterat även om det sker ibland men jag vill helst undvika att göra fel, att meditera har min man testat men det är inte heller socialt accepterat. Tips?

l'm back

Annons:
millan21
2019-06-26 16:35
#1

Ta med en bok att läsa? Handarbete?

Eller menar du att du inte får göra annat än "ingenting"

Herveaux
2019-06-26 16:37
#2

Hur fördriver dina kollegor dessa göra-ingenting-stunder?

Utanför ämnet men grattis till jobbet!🌺 …och så känner jag med dig, skulle också ha svårt att sitta still och göra ingenting.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
2019-06-26 17:02
#3

Ljudbok kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-06-26 17:16
#4

Sonen hade ett sånt jobb yidigare .Han hade en bok med sig och lästa på arbetstid.

Stolt ägare till fem La permer

tlover
2019-06-26 17:19
#5

#1 böcker anses värre än telefonen (av någon anledning), handarbete går inte pga hygieniska skäl. #2 vet ej, under inskolning var vi alltid minst två och pratade med varandra då (eller så pluggade jag inför jobbet men då var jag koncentrerad på det och märkte inte vad de andra gjorde)

l'm back

tlover
2019-06-26 17:21
#6

#3 jag funderar på att skaffa "osynliga hörlurar" så det går men det kan ta ett tag innan jag får råd

l'm back

Annons:
Niklas
2019-06-26 18:51
#7

Kan du prata med arbetsgivaren om problemet och hitta en lösning?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: