Annons:
Etikettadhd-add
Läst 843 ggr
Hullerombuller
2019-06-27 10:47

Kommer jag få en ADHD diagnos?

Hej, jag har en fråga som jag hoppas någon vill hjälpa mig med. Jag har precis genomgått en utredning om ADHD, men i och med semestrar så Hr jag inget uppföljningssamtal förrän i mitten på augusti. På 1177 i min journal kan jag lösa följande: ” Sammanfattning Således utredning uppvisar underlag för ADHD kombinerad typ lindrig - medelsvår grad, där dock symtombilden skulle kunna till en viss del tolkas utifrån andra perspektiv såsom ångest, personliga egenskaper m.m. Det föreligger dock tydligt behov för att hjälpa patienten med behandlingsinsatser lämpliga för ADHD.” Innebär detta att jag inte kommer få diagnosen ADHD pga av att symtomen istället kan förklaras av ångest? Men att jag ändå kommer behandlas? Jag uppfyller alla de andra kraven för diagnos. Någon som har koll. Under diagnos står det bara : ”Observation för ospecificerad misstänkt sjukdom eller ospecificerat misstänkt tillstånd”

Annons:
Niklas
2019-06-27 11:09
#1

Egentligen borde vi inte sitta och spekulera som amatörer, men om jag bara läser vad som står tycker jag det ser ut som om de menar att du har vad som krävs för ADHD-diagnos, men reserverar sig för att dina svårigheter kan ha andra orsaker.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hullerombuller
2019-06-27 11:21
#2

Jo det förstår jag, jag är mest nyfiken på om någon annan fått liknande information och sedan fått eller inte fått en fastställt diagnos.

Annielle
2019-06-27 12:46
#3

Jag tror inte att de har bestämt om du har en ADHD-diagnos än, de vill kolla igenom informationen noggrannare och ta sig en ordentlig funderare innan de är klara tror jag.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: