Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 884 ggr
brappare
6/28/19, 8:59 AM

Olika effekter på olika metylfenidat ?

Hej. Har testat både Concerta och sandoz 18mg. Började ganska bra Kände inte mycket förutom att dagarna blev bättre och lättsammare. Efter ökning till 36mg första gången fick jag kraftig ångest och kraschade. Samma andra gången då jag tog 18 morgon och 18 lunch. Har sedan fått byta till Elvanse 60mg. Effekten har varit tydlig, ingen direkt ångest men nästan för mycket, blivit för glad och pratsam, inget fel med det men känner mig påverkad och det känns inte bra. Efter en månad har jag dessutom blivit mer och mer nere och har nu slutat ta Elvanse då deppigheten tagit över och jag är rädd att få en ordentlig deprission om jag inte slutar nu. Så nu i efterhand är jag intresserad av att ev testa något annat metylfenidat då jag upplevde det som lindrigare innan ångesten tog mig. Vad rekommenderar ni att testa ? Har ni haft stora skillnader mellan olika metyl preparat?

Annons:
add-apa
6/28/19, 12:48 PM
#1

Det är jätteindividuellt hur man reagerar på de olika preparaten. För mig personligen har det också varit väldigt olika. Men bara så du vet så är ju Elvanse inte metylfenidat, utan lisdexamfetamin… Det enda du kan göra är att prova dig fram för att se vad som funkar bäst för just Dig!

brappare
6/28/19, 8:34 PM
#2

Jo de vet jag. Det jag menade är att jag kanske var för snabb me de att byta bort metylfenidat utan att ha testat fler sorter

add-apa
6/29/19, 4:05 PM
#3

Ok, jag fattar. Ja, be att få prova andra då! Det kan absolut vara olika. Lycka till!👍🏻

Ananse
7/3/19, 2:49 AM
#4

Intressant att du upplevde en effekt-höjning när dosen sänktes. 60 mg Elvanse innehåller mindre än 20 mg innehåller dexamfetamin. Inte minst är det intre att du överhuvudtaget märker av så små doser.

Upp till toppen
Annons: