Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Vill nt:are inte lära sig?

2019-07-21 18:38 #0 av: tlover

Jag (en vuxen kvinna) blev idag utskälld av min moster för att jag gav tips om hur man skär grönsakerna säkrare och mer effektivt med motiveringen att han var äldre.

Min tanke är att man lär sig så länge man lever men vill inte nt:are det?

Obs jag var inte ohövlig utan tipsade lite enkelt

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-07-21 19:59 #1 av: DesK

Låter jättekonstigt! Självklart blir även en nt:are glad för bra tips!

Désirée

Anmäl
2019-07-21 21:40 #2 av: Hera

Det har inte med att göra att hon är ntare. Det är bara så vissa är.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-07-23 15:57 #3 av: Carmarino

Håller med Hera. Vissa är bara så. Har själv råkat ut för det när jag lite fint har tipsat kollegor om enklare sätt att göra vissa saker på. Det uppskattas inte alltid. Så numera bryr jag mig inte. Vill de de göra på sitt gamla vanliga, ineffektiva så sätt får de göra det.

(Fast jag antar att jag själv är nt:are, även om jag inte vet vad det står för.)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-23 16:01 #4 av: tlover

#3 nt = neuro typisk dvs någon som inte har någon npf diagnos

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-07-23 16:14 #5 av: Carmarino

#4 Aha, då förstår jag. Letade i sajtlexikonet, men det står inget där vad jag kunde se.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-23 17:14 #6 av: Hera

#5 gillar din signatur Gapskrattar

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.