Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Slutat abrupt med elvanse. Hur länge till normalläge ?

2019-08-06 15:02 #0 av: brappare

Har någon erfarenhet av att sluta med elvanse? Jag har ätit i ca 2månader, 100mg i slutet.

Kände att jag blev ofta nedstämd särskilt i slutet så jag kände att jag vill inte använda mig av medicin längre. Nu är jag på dag 2 utan och känner mig deprimerad, nedstämd och endel ångest iaf. Orkar inte prata med någon är väldigt arg irriterad och trött, vill lägga mig i sängen bara... Så jävla piss

Har någon erfarenhet av hur länge detta varar och hur man kan hjälpa på traven att bli återställd ? Har ju inte ätit så länge så än är jag hoppfull att de kan gå på en vecka...

Anmäl
2019-08-06 15:36 #1 av: Lona

Elvanse ska enbart sättas ut i samråd med läkare. 100 mg är en rätt hög dos så du kan behöva gradvis nertrappning även om du inte ätit medicinen så länge.
Kontakta din läkare för att komma överens om ett nertrappningsschema!

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-08-06 15:42 #2 av: Hera

Allt som har med medicin att göra ska tas med läkare.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-08-06 16:18 #3 av: brappare

Oj och jag som har lämnat all medicin 20mil bort.

Hur har ni trappat ner och hur har det gått isf. Har det varit lindrigt?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.