Annons:
Etiketteradhd-addutredningar-hur-var-när-varför
Läst 940 ggr
kallekoZ
8/19/19, 4:25 PM

Genomgår en neuropsykiatrisk utredning.

Som rubriken lyder så genomgår jag just nu en utredning med inriktning på ADHD.
Jag undrar hur ofta är det att folk inte fått diagnos efter avslutad utredning?
Jag har en inre oro att jag inte skulle diagnostiseras pga att ett av proven var något med det perceptuella att göra, psykologen tyckte att resultatet var anmärkningsvärt iallafall.
Ju längre in i utredningen desto tydligare har det blivit för mig att jag har viss problematik, men nu är jag mest orolig för att jag inte kommer att få den hjälp jag behöver

  • Redigerat 10/23/20, 10:38 AM av Niklas
Annons:
kallekoZ
8/19/19, 4:29 PM
#1

Kom ej ihåg om det var det perceptuella, men det var massa bilder på olika saker efter varandra, de skulle bilda ett mönster iallafall t.ex O o O o O o

Lona
8/19/19, 4:33 PM
#2

Jag fick en något luddig diagnos, "du har helt klart någon form av NPF men passar inte in enligt våra parametrar. Om 15 år kanske vi har en specifik diagnos för såna patienter också".
Jag kan i och för sig inte medicinera mot ADHD el liknande diagnoser ändå, men det hade känts bra att ha en konkret diagnos.
Har annat i botten som diverse psykisk ohälsa men det påverkar ju varandra, svårt att säga vad som beror på NPF och vad som beror på psykisk sjukdom.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Honestyisdead
8/19/19, 4:36 PM
#3

Hur vanligt/ovanligt det är vet jag inte. 

Tror många är oroliga och nervösa. För man söker ju hjälp av en anledning. Men det är omöjligt att veta hur det blir för dig.

Min utredning slutade med 3 diagnoser, två av dom hade jag inte en tanke på. Nu när jag är insatt i det är dom självklara.

kallekoZ
8/19/19, 4:47 PM
#4

Psykologen ställde däremot en fråga om jag funderat något om medicinering, det kanske dom gör vid alla utredningar?
#3 Det är ju det som oroar mig mest faktiskt, att jag inte skulle ha någon eventuell diagnos men har ändå en viss problematik för jag söker ju hjälp och hoppas jag kommer fram till något svar iallafall

Sindri
8/19/19, 5:40 PM
#5

Hoppas du att medicin skall hjälpa dig? Det är inte säkert att det är den bästa hjälpen även om du få diagnos. En del avstår från medicin på grund av biverkningar, men det finns andra sätt man kan bli hjälpt av. Bara att få en diagnos kan ge en insikt och kunskap att underlätta livet. Det finns också konkreta redskap och stöd man kan få.

Jag hoppas på att du får det hjälp och det stöd du behöver.

Upp till toppen
Annons: