Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen ADD & ADHD relaterat

Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Slutat med elvanse, tips snälla

2019-09-10 20:47 #0 av: Fullfart87

Hej, har efter samråd nu med läkare slutat med elvanse. Utan nedtrappning.
Medicinen gjorde mig mer och mer deppig och nedstämd, irriterad. Fungerade sämre med.

Nu är jag inne på första dagen, varit riktigt deppig stor del av dagen och haft ångest, det mesta grått. Men jag håller ut för att komma tillbaka till mig vanliga jag.

Ni som varit i samma sits och slutat med elvanse/attentin. Hur länge har denna period vårat för er ?
Vad kan jag själv göra för att ta mig igenom detta och påskynda till att komma tillbaka. Vitaminer kost osv?

Tacksam för svar!!

Anmäl
2019-09-10 21:05 #1 av: Hera

Äter inte det själv, men känner flera personer som slutar tvärt vid tex semester och liknande efter flera års användning, utan några biverkningar. Beklagar att du har fått det.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-09-11 15:07 #2 av: Fullfart87

Ingen som vet eller har liknande upplevelser av att sluta ? Jag är så rädd att jag fastnat i detta

Anmäl
2019-09-12 09:31 #3 av: jagjobbarju

Jag slutade med både Elvanse och Attentin tvärt.
Nära till alla känslor i flera veckor, men gråten och den extra känslosamma perioden var ca 1 vecka.

Det värsta för mig var att kastas tillbaka till ”inga skyddsräcken”, dvs att ”få ADHD 2.0” från ena dagen till den andra.

Du behöver inte vara rädd! Du har inte fastnat.

Sätt dig och bli rörd till tårar av Idol eller något liknande en vecka, så ska du se att de vänder.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.