Annons:
Etiketteradhd-addläkemedel-behandlingar
Läst 2092 ggr
Fullfart87
9/10/19, 8:47 PM

Slutat med elvanse, tips snälla

Hej, har efter samråd nu med läkare slutat med Elvanse. Utan nedtrappning. Medicinen gjorde mig mer och mer deppig och nedstämd, irriterad. Fungerade sämre med. Nu är jag inne på första dagen, varit riktigt deppig stor del av dagen och haft ångest, det mesta grått. Men jag håller ut för att komma tillbaka till mig vanliga jag. Ni som varit i samma sits och slutat med elvanse/attentin. Hur länge har denna period vårat för er ? Vad kan jag själv göra för att ta mig igenom detta och påskynda till att komma tillbaka. Vitaminer kost osv? Tacksam för svar!!

  • Redigerat 10/23/20, 10:37 AM av Niklas
Annons:
Honestyisdead
9/10/19, 9:05 PM
#1

Äter inte det själv, men känner flera personer som slutar tvärt vid tex semester och liknande efter flera års användning, utan några biverkningar. Beklagar att du har fått det.

Fullfart87
9/11/19, 3:07 PM
#2

Ingen som vet eller har liknande upplevelser av att sluta ? Jag är så rädd att jag fastnat i detta

jagjobbarju
9/12/19, 9:31 AM
#3

Jag slutade med både Elvanse och Attentin tvärt. Nära till alla känslor i flera veckor, men gråten och den extra känslosamma perioden var ca 1 vecka. Det värsta för mig var att kastas tillbaka till ”inga skyddsräcken”, dvs att ”få ADHD 2.0” från ena dagen till den andra. Du behöver inte vara rädd! Du har inte fastnat. Sätt dig och bli rörd till tårar av Idol eller något liknande en vecka, så ska du se att de vänder.

Upp till toppen
Annons: