Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 800 ggr
Norrsken, hundar, natur och virkning

Nekas utredning både på BUP och BNK??!!

Skolan vill ha en ny  utredning på vår son för att bättre förstå hans behov. Han fick diagnosen autism i barndomen vid 3 års ålder. Vi har nu blivit nekade ny utredning både av BUP och av BNK. Vad gör vi nu?

Mvh

Golden forever and the northern lights

Annons:
Anonym
Anonym
2019-09-27 18:08
#1

Har ingen egen erfaranhet, men min syster och hennes man har haft problem med att få hjälp och ordentlig utredning för deras son som har autism. De har vänt sig till en privat instans.

Honestyisdead
2019-09-27 19:20
#2

Jag hade vänt mig till någon privat. Det är helt sjukt att man ska behöva kämpa för det. Vid 3 år vet man väldigt lite.

Norrsken, hundar, natur och virkning
#3

Hmm… Vi har inte riktigt budjeterat för att utreda två barn privat, måste ju kosta multum.

Kan vi kanske orosanmäla vårt eget barn och be socialtjänsten om hjälp?

Golden forever and the northern lights

Draken
2019-09-27 23:17
#4

Vi tog kontakt med en privat instans när BUP vägrade göra en djupare utredning på vår dotter. Väntetiderna är betydligt kortare, och det går fortare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Norrsken, hundar, natur och virkning
#5

Ok. Vad kostade det då?

Golden forever and the northern lights

Draken
2019-09-28 16:35
#6

Vi betalade bara vanlig avgift som för vilken vårdinrättning som helst :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Norrsken, hundar, natur och virkning
#7

Rovfisk Tack. Vad hette den?

Golden forever and the northern lights

Lona
2019-09-30 15:00
#8

#3, Jag tror att det kan vara dumt att orosanmäla. Tanken är definitivt god, men att hamna i socialtjänstens register är inte alltid så bra. Det är lite av ett lotteri hur de hanterar det även om de BORDE följa samma regler allihop. Jag skulle försöka hålla mig därifrån om det går att hitta andra lösningar. Hera och Rovfisk är inne på ett bra spår, det kan funka att hitta någon privat som ändå är ansluten till Försäkringskassan. Annars går det att vända sig till Patientnämnden eller göra en IVO-anmälan. De kanske kan hjälpa dig på Solhem med råd om hur du ska gå vidare? Även om de inte behandlar barn där så är de ju i rätt "bransch" och det här är säkerligen inget nytt problem för dem.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Draken
2019-09-30 15:08
#9

#7  Vi skickade en Egenremiss till Modigo AB.

https://www.modigo.se/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: