Annons:
Etiketteradhd-addläkemedel-behandlingar
Läst 1471 ggr
Lisa.
2019-10-10 16:43

Concerta biverkningar

Hej! Jag har börjat om med Concerta igen. Jag gick på Concerta för ett antal år sedan. Slutade med den pga ångest när medicinen gick ur. Nu har jag iaf börjat igen. Jag startade med 18mg i ca 10 dagar. Sedan valde jag själv att öka dosen till 36mg. Då kom den fruktansvärda huvudvärken. Det känns värre än huvudvärk och det släpper inte. Jag är inte närvarande. Det känns som att hjärnan är avdomnad. Jag talade idag med en sjuksköterska och hon råder mig att gå ner till 18mg. Hon säger att om huvudvärken inte släpper då måste jag sluta med medicinen. Det känns inte bra. Jag vill så gärna att det ska fungera. Jag tror att huvudvärken och overklighetsskänslorna kom när jag gick upp till 36mg. Är det någon som känner igen sig? Hur har ni gått tillväga? Jag ska som sagt gå ner i 18mg i 3 veckor och sedan utvärdera. Har någon av er provat Concerta men sedan gått över till Ritalin och det har fungerat bättre? Sjuksköterskan tror även att det kan spela in att jag är äldre nu, än när jag provade Concerta första gången. Att dessa biverkningar kan uppstå nu pga min ålder. Jag hade inga sådana biverkningar när jag provade dem när jag var 27. Nu är jag 37 år. Jag vet faktiskt inte. Jag vet bara att jag känner mig otroligt negativ just nu. Orolig för att det inte ska gå vägen med medicinen.

  • Redigerat 2020-10-23 10:36 av Niklas
Annons:
Draken
2019-10-11 09:01
#1

Sonen provade Concerta ( han är 19), och det gick inte alls. Huvudvärk, yrsel, illamående, ökad ångest och aptitförlust.

Han fick prova Attentin, och det fungerar jättebra på honom, han fungerar bra i både sklan och hemmet nu, och det har han inte gjort på mycket länge. Kanske något du kan prova ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lisa.
2019-10-11 15:47
#2

Tack för ditt svar! Så bra att din son hittade ett annat alternativ. Jag har aldrig hört talas om Attentin. Måste kolla upp det på en gång.

Draken
2019-10-12 13:39
#3

Kolla upp det med din läkare :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

AaronRodgersmk2
2019-12-11 15:04
#4

+1 för attentin. Ger inte samma nedstämdhet som Metylfenidat. (Dvs Concerta el Ritalin) .

Testa.

Upp till toppen
Annons: