Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Elvanse 30 mg

2019-10-18 12:23 #0 av: Sussie1979

Hejsan. Jag har precis fått min diagnos som är ADHD medelsvår. Min dotter har även hon denna diagnos och äter Elvanse 30 mg sen en tid tillbaka. Jag testade hennes medicin en dag och det var där och då jag bestämde mig för att göra en utredning på mig själv. Sagt och gjort. Jag började med concerta 27 mg i en vecka, höjde sedan till 54 mg på morgonen men kände ingen direkt effekt. Var mest biverkningar. Min läkare bytte då till Elvanse 30 mg som jag nu har ätit några dagar men till min förskräckelse så tycker jag inte att den heller ger effekt. Antar att han såsmåningom kommer att höja dosen men är det normalt att man inte känner något på 30 mg?

Anmäl
2019-10-19 03:50 #1 av: Ananse

30 mg är cirka 9 mg faktisk substans. I princip ingenting.

Jag har 280 och skulle antagligen behöva ungefär det dubbla.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.