Piggare!
Diagnostiserad med ADD/AS sedan 4 år och trots att det redan gått 4 år så är det fortfarande mycket som är nytt. Äter Concerta 54 + 36 mg på morgonen och sedan har jag 36 vid lunchen. För några månader sedan då det var grått och ruskigt ute så fick jag medikinet utskrivet men allt blev bättre så jag hämtade aldrig det. Jag kan känna mig seg trots Concerta och jobbet går bra:) brukar ta beroca och det brukar hjälpa till. Kanske är det dagen väder och det kvava väder som gör att jag känner så…jag vet inte men jag undrar om det finns något som man kan ta utöver Concerta som gör att man piggas upp. Medikinet var det någon som sa var som Concerta fast den togs upp mycket snabbare. Nu är det bara 5 mg medikinet utskrivet och jag undrar om jag hämtar ut det kan det göra skillnad?? Mindre seg/trött mer pigg??
Jadu det undrar jag med, Jag har själv haft en hög dos medicanet och jag tyckte det funkade bra utan att man känner sig påverkad som jag kan känna mig av Concerta. Kanske borde testa det igen Jag tycker du borde testa det. Det är inte alls som Concerta i min mening, men det har ju samma uppiggande effekt, men medikanet slipper jag ångest av som jag annars får av concerta/ritalin. Prova :) Sen kan ju färska frukter och grönsker även pigga upp om jag minns rätt. Bra mat och regelbunden sömn. Men det är klart att jobbar man så blir man seg, men sitter man hemma blir man med seg..om det inte slår över helt så man ser helt påtänd ut och stissig. Haha ja det är ett jävla krux med adhd/add. lycka till
☮ and ❤ among each other ✿
Jag äter Medikinet och har ADD. Jag tycker att det är stor skillnad mellan Medikinet Depot och de snabbverkande "vanliga" tabletterna. Depot ger mig jättejobbig "reboundeffekt" när den går ur men de vanliga tabletterna ger inte alls samma dippkänsla. Jag tar depot morgon och lunch och "fyller på" med en 5-10mg tablett när jag känner att det behövs på eftermiddagen. Det gör att jag klarar kvällen mycket bättre och får inte alls någon större utsättningssymptom… Så ge dem en chans tycker jag :-)
"Livet i mitt huvud är långt mer intressant än livet utanför"