Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: adhd-addläkemedel-behandlingar
Läst 62 ggr
Adhdmedelålder
0

Elvanse sänker mig och blir väldigt trött

Hej, kört på Elvanse i ett år nu och blir extremt trött mentalt och kan ibland behöva ta en tupplur för orka med dagen. Mitt första ADHD läkemedel och när jag sa det till sköterskan så sa hon bara att det är för du hittat rätt medicin för din diagnos. Men blivit väldigt oproduktiv och på kvällen när den släpper accelererar hjärnan ordentligt. Men då är det ju dags att varva ned så blir svårt alltihopa med dygnsrytm osv.. Tycker jag blir mer ADD än ADHD, sluten och fastnar i tanke bubblor.
Nån annan som har erfarenheter och känner igen sig ? Och isåfall vad bytte ni till för preparat

• Redigerat 2025-05-04 13:43 av Adhdmedelålder
[Undertaker]
0

Min partner har samma medicin och samma problem. Jag tyckte i hans fall blev det bättre på en lägre dos. Tyvärr har han inte valt att byta till den så nu är han på en högre dos igen.

Men det är inte bara du som försvinner iväg och fastnar i tankarna när medicinen gör sin grej och sedan på kvällen har svårt att varva ner. Min partner har sömnproblem och går oftast inte ens och lägger sig innan 3-tiden.

Så jag råder dig att ta upp det och försöka vara på. Tyvärr kan jag ej tipsa om annan medicin.

Adhdmedelålder
0

Exakt samma får mig dessvärre. Inte provat nåt annat men får nog bli så. Provat olika doser under ett år på den och blir liksom aldrig riktigt bra

Niklas
1

Jag upplever inget av det ni beskriver med Concerta.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Adhdmedelålder
1

#3: Okej, jo det är rekommenderat till första hands val men av nån anledning blev det Elvanse för mig. Se om man kan få till ett byte