Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 105 ggr
tobbisha
2024-07-05 00:22
0

Adhd och ersättningar fonder mm?finns det ?

Hejsan! Jag är en 39 årig man men ADHD diagnos, jag hamnade på vuxen psyk redan vid 18 sen innan dess har jag gjort 3- 4 ADHD utredningar som visade noll men vi var int enöjds över resultatet vi visste att sär var något och inte bsrq ett hyperaktiva barn som hela tiden skulle vara i fart kch hittad epå hyss . Nör jag kom till vuxenpsykiatrin så började dom görs en utredning igen just flr ADHD specifikt och dom verkade hitta något för väldigt snabbt satte dom in cocncerta utan att jag fått nyansen, men på concertan blev jag lite dina av och introvert. Ingen i skolan förstås sig på mog jag missade hela min skolgång och har bara grundskola för ingen visste hur dom skulle handskas med mig? Jag ha rej kunnat behålla lång varigt jobb heller och nu ör jag dessutom förtidspensionerade sen 13 år ställbara och vill bars jobba. Har haft Ritalin i 19 år ca efter 18 års ålders inställning men varit utan nu ett tag men känner rjag skulle vilja prova attentin. Jag var uppe på 120mg rutaöin innan om dagen sen sänktes den nu sist till 40×30×3mg.

Min ADHD påverkar mig i allt jag gör speciellt i impulisivtet och tankar trädet brukar jag kalla det jag är roten för varje tanke som kommer upp föds en my tanke på den grenen sen nästa tanka som oftast in tillhör den första tanken där föds en annan gren sen gren på gren och så går det bars runt runt runt och jag blir helt slut.

Åter till min fråga, finns det någon fond, skadestånd man kan söka eller någon slags stiftelse för någon slags kompensation för allt genomlkdande jag fått var smed om jan skrivs en hel bok här känns det som men snälla svara gärna rakt hjärtligt och respektfullt tillbaka om ni vet, för förtidspension för mig är intr alls något långvarig ekonomiskt och det är ju så man måste verklkgen va FRISK för stt kunna va "SJUK " men f-kassa myndigheter allt som hs rmed myndigheter stt föra och de tär det som.är ett av mina största problem så därför vädjar jag här om någon hsr svar mvh Tobias

Niklas
2024-07-05 11:20
0

Om du upplever att du har blivit felbehandlad inom vården finns det möjlighet att få ersättning för det. I så fall får du starta ett ärende hos Regionernas ömsesidiga försäkringsbolag, LÖF. Det kan vara ganska mycket jobb och det är inte säkert att du får ersättning. Det beror på om du kan visa att fel har begåtts och att du har lidit skada av det.

» Anmäl egen skada till LÖF

Här kan du läsa mer om försäkringen som omfattar alla som får svensk regionfinansierad sjukvård:

» Löf | Om försäkringen

Jag känner tyvärr inte till några fonder eller stipendier för det du efterfrågar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Löf - en patientförsäkring för alla. Skadad i samband med hälso-, sjuk- eller tandvård? Du kan ha rätt till ekonomisk ersättning.