Dag 1
Detta är min första dag med Concerta 18mg mot min ADHD.
Det första som hände var att jag kände mig mer rastlös än vanligt men mest i huvudet..
Nu känner jag mig trög, förvirrad. Ligger på soffan och tankarna bara rusar i huvudet på mig men avbryter varandra, orkar inte göra någonting.. Känns som att jag inte fattar någonting och jag finner inga ord.. Har svårt att läsa..
Känner någon igen detta?
Jag har en son som när han började med equasym blev superspeedad första dagarna! Fick veta att det va pga att dosen va så låg, när vi sen höjde blev han helt annorlunda. Dock tog det ett tag tills alla jobbiga biverkningar försvann. Hör om du inte kan öka dosen ganska snart så hoppas jag det blir bättre:) Lycka till
Hur går det för dej?
Nu är allt helt annorlunda! Biverkningarna har minskat! Jag är väldigt dämpad mot vad jag brukar, dock inte mer fokuserad, nästan tvärtom! Är jätteförvirrad. Efter 5-6 timmar känns det som att tabletten slutat verka och jag blir seg på ett annat sätt istället. Antar att det ska bli ordning på det till slut! Men sonen mår bra nu? :)
Låter som du e på rätt väg:) Har du ökat dosen ? Tror du kommer tycka det blir bättre då. Min son mår bra, men det tog ganska lång tid innan biverkningarna la sej, men eftersom vi märkte så stor skillnad på koncentrationen valde vi att fortsätta o inte avbryta. Han är mer orolig med medicinen, men om det e en biverkan eller helt enkelt att han börjat kunna känna efter hur han egentligen mår e ju väldigt svårt att säga. Berätta gärna hur det går för dej:) Lycka till.
Ja jag tror med du behöver öka dosen. Men man ska ju ta det i lagom takt :) du vänjer dig snart
☮ and ❤ among each other ✿