Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1405 ggr
skogstossan
0

ADHD-utredning

Idag var jag för första gången i mitt 37-åriga liv hos en psykolog. Besöket slutade med att jag fick en bunt papper med en massa frågor som sedan ska ligga som grund för en eventuell ADHD-utredning. Ingenting som förvånar mig då jag länge misstänkt att jag har ADHD

Jag skulle vilja veta hur en utredning går till och hur lång tid det tar? Jag vill få hela processen avklarad så snabbt som det går men misstänker att det kommer ta väldigt lång tid?

bakministeriet.blogspot.com

OlgaMaria
0

Det är väldigt olika beroende på vem som utför osv. Jag tycker det låter som att det i ditt fall inte behöver ta så lång tid. En psykolog kan utreda ADHD på några träffar om de vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

skogstossan
0

Tack ska du ha för svaret! Psykologen sa dock att hon skulle remittera mig till en psykiatriker för utredning. Så vi får se hur lång tid det tar.

OlgaMaria
0

ja då kan det ju ta lång tid bara att få komma vidare… :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

skogstossan
0

Usch, vad jobbigt! Jag ska ligga på dom som tusan.

fuckmybrain
0

Till mig sa de att väntetiden på utredning var på ett och ett halvt år men jag fick min efter några månader. Det var tre timmar sammanlagd psykolog intervjun, några läkar kontakter och lite papper att fylla i.

skogstossan
0

Det verkar som att det kan ta hur lång tid som helst eller gå hur snabbt som helst. Min syster skulle också genomgå en utredning. Det var säkert över ett halvår sedan hon lämnade in dom första som jag ska lämna in på måndag. 

Men jag hoppas att det kommer gå snabbare för mig. Jag håller nämligen på att starta företag och skulle väl behöva hjälp med att bli bättre på att organisera. Men det är väl bara att ligga på sjukvården som tusan.

[Rödluvan]
0

Jag väntade fyra år, har just fått börja min utredning.