Biverkningar Metamina?
Jag har fått mycket ovanlig och skapligt allvarlig biverkan av Concerta och Medikinet. Jag åkte på subduralhematom, bilateral dessutom. Fritt översatt "blåmärke under hjärnhinnan på båda sidorna". Krävdes två borrhål för dränering. Vissa läkare har ställt sig tveksamma till att det skulle kunna vara medicinbiverkan och menar på att jag måste ha slagit i huvudet. Det tidsmässiga sambandet med försöken med de två medicinerna, det faktum att det var både gammalt och nytt blod i skallen och att jag dessutom inte kan erinra mig något huvudtrauma senaste åren får mig att välja att tolka det som medicinbiverkan. Finns även en hänvisning i FASS om att blodkärl i hjärnan kan brista, frekvens okänd. Min läkare har redan tidigt förklarat att det kan bli aktuellt att söka licens på Metamina om det av någon anledning inte fungerar med metylfenidat. När jag ringde för att informera om mitt tillstånd blev han mycket bekymrad och pratade om att det kanske finns samma biverkan på Metamina, och på grund av hur allvarligt tillstånd jag riskerade att drabbas av var det kanske bättre att backa. Jag har ju då "tyvärr" inte bara haft biverkningar, utan har haft korta perioder då jag fungerat också. Den upplevelsen var så mäktig att det nästan var skrämmande. Är det så det ska kännas att leva och fungera? Jag är alltså mycket motiverad att undersöka huruvida det finns liknande risk med Metamina som den överkänslighet jag uppenbarligen har för metylfenidat. Finns dokumenterad risk chansar jag nog inte, då är det nog bara acceptans som återstår. Någon med kunskap? Någon som har en länk till medicininformation motsvarande FASS? Tacksam för hjälp!
Ingen kunskap om Metamina men jag hittade den här av en slump. kanske kan vara till ngn nytta. http://adhd-npf.com/metamina/
Tack för tipset! Jag sökte runt en del innan jag hittade Bokstavsfolk, men den hade jag inte sett. Då var det bara att fundera på om jag har "känd kardiovaskulär sjukdom" i och med subduralhematom… Mest sannolikt är det väl så…

Jag hittade dessa två sidor men liknande text.
www.adhdcenter.n.nu/metamina-dexamfetamin
Tackar och bockar!