Vikt/concerta
Har ätit Concerta i ca 3 år men det var i november förra året som mitt vikt problem började..fick hjälp av arbetsförmedlingen att få praktik inom restaurang en praktik som blev en anställning med lönebidrag och jag jobbar mellan 11-19 och jag är nöjd med tiderna men när jag kommer hem och har varit ute med hunden så sätter jag mig och röker och det blir inte bara en… Innan jag åker till jobbet så äter jag frukost sedan får man dagens på jobbet och sedan tar jag oftast en frukt eller choklad boll vid 5 tiden och sedan äter jag oftast inget ner. Har varit rökfri i två dagar och bara längtar efter att gå upp i vikt. Någon som har förslag? Har ett jobb där jag rör mig hela tiden och visst är det kul att gå ner i vikt men inte för mycket och inte när familjen reagerar. Vet att mycket hänger på rökningen för när jag cyklar hem från jobbet är jag sååå röksugen och visst två dagar är två dagar men förslag på hur jag går upp i vikt vad jag ska äta och andra förslag??någon som vet om det finns något som påminner om Concerta men som tar bort röksuget??
jag har aldrig hört att Concerta ska göra så att man blir mer röksugen än vanligt
det du skulle behöva är ett matschema där du äter oftare och regelbundet, tror utan det stödet kommer du nog inte komma så långt.

Regelbundenhet och om det krävs i början påminnelse från mobil eller person i din närhet. Blir du lätt mätt och har svårt att få i dig mer välj energitätare mat. Nötter är kanonbra snacks och mellanmål tillexempel. Är du underviktig kan du försöka prata med läkaren och be om näringsdrycker som komplement om det inte går alls via kosten.
Varför äter du inte mer? Du skulle ju behöva en middag och kanske något mellanmål på kvällen också om du strävar efter att gå upp. Är det aptiten som är problemet? Tiden? Att komma ihåg?
Tintin
prova Voxra, kanske det hjälper🤤
Vad är voxra??
Har exakt samma problem själv, gått ner alldeles för mkt i vikt nu på concertan! Har du haft svårt att äta för att du helt enkelt glömmer att äta, eller är det så att du inte har någon aptit? Tycker du ex. att mat smakar gott när du väl äter?
Mobilalarm är ju bra.. som sagt. Näringsdrycker har jag kört en del också, inte en långsiktig lösning kanske då det är rätt dyrt, men bra att komplettera med ibland!