Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1977 ggr
silversol35
2

Kan inte hålla truten....

Jag håller på att bli galen! Alltid när det blir mycket olika människor (i grupper) så blir det så rörigt för mig och jag glömmer att tänka innan jag säger något. Det är så jäkla pinsamt! Jag råkar alltid säga det man inte ska säga och det blir så konstiga situationer… Så går jag och tänker på detta efteråt och tänker att " nästa gång ska jag…." Men det blir aldrig annorlunda nästa gång. För jag tänker inte på vad konsekvenserna blir av det jag säger. Det enda sättet att undvika att det händer är typ att inte umgås med folk, men hur kul är det? Det tar så mycket energi att ångra vad man sagt och reda upp röran man skapat att jag blir helt trött… Någon annan som känner igen sig? Några tips? Hjälper högre dos medicin tror ni?

Zaphix
0

Är precis likadan i många situationer. Framför allt med människor jag känner mig halvt bekväm med, för då är jag smått nervös också.

Folk jag inte känner är jag blyg med och får inte fram så mycket ord, medan folk jag känner mig bekväm med behöver jag inte prata så mycket.

Men det är det där mellantinget med människor som gör att jag bara pratar. Ger mig ångest, väldigt mycket.

Men jag tror på att jobba med att acceptera att jag är en sån människa som fungerar så, men att satsa på att även arbete med min självkänsla så att jag slipper vara så nervös med folk och behöva prata så mycket.

Nu tror jag att den som mest stör sig på mig är jag själv..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

silversol35
0

Jag blir inte nervös, det är mer som att jag blir impulsiv. Svårt att förklara. Det går liksom för fort i skallen. Tror nog också att den som har det jobbigast med det är jag själv, men jag tycker att det är jobbigt att bli uppfattad som rörig och lite dum. Särskilt när jag egentligen inte är någon av delarna. Känns som om mitt "riktiga jag" inte kommer fram.

7Bella?
0

oooo.. samma här! usch! mycke värre när medicinen(concerta) börjar gå ur.. å tar ja inte nästa dos innan e de kört!. fumlig, klantig, pratig, river saker å allt blir halvfärdigt. precis som du säger att när man e i grupp å borde hålla käften rent ut sagt så säger man de mesta knäppa saker som man ångrar bittert sen. trivs bäst med folk som känner mig å vet hur ja e, å så måste ja va nymedicinerad för å funka.

silversol35
0

#3 Undrar om inte ökad dos medicin hade hjälpt då…. Jag tror i vilket fall att jag skulle behöva höja, får prata med läkaren om d. Är ju skitjobbigt på jobbet! 😳

Zaphix
0

Jag blir värre på eftermiddagen när medicinen börjar gå ur, då blir jag mitt vanliga hyperaktiva jag som inte kan sitta still och härjar runt. Men tar jag lite Ritalin då då lugnar jag mig.

Så jag kan absolut tänka mig att ökad dos hjälper.

Men vet du hur andra egentligen uppfattar dig?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

silversol35
0

Vad ska jag säga, jag märker det ju på dem. Man kan väl aldrig veta helt säkert vad någon annan tycker även om man frågar. Men deras reaktioner och sättet de behandlar mig på säger ju en del.