Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1132 ggr
Tintin82
0

Medikinet!

Äter medikinet sedan 21/2 månad tillbaka. Först 30 mg på morgonen och 20 mg på eftermiddagen och sedan gick jag upp till 30 på eftermiddagen..tycker att 30 mg på eftermiddagen blir lite för mycket för jag får ingen ro på kvällen och därför undrar jag om jag kanske ska gå tillbaka till 20 hur många mg äter ni??

Wand
0

Jag fick medikinet som provmedicin innan Concerta och tycker inte att det hjälpte något alls… men att du ska äta på kvällen låter konstigt, jag ska inte äta mina mediciner efter 15 på dagen för att slippa vara pigg när jag sover! Det här är en fråga som du tar upp med läkaren, att öka och minska doser själv är ingen bra idé. Men du bör ju rimligtvis kunna göra som du säger om det stör din sömn.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mayolica
0

Om du känner att det känns för mycket med 30mg på eftermiddagen och tycker att det funkar bättre för dej med 20mg tycker jag det låter mera rimligt att gå ner till  20mg igen?
 Jag kan inte se nån mening med att ta en högre dos än man behöver? 

Om det sen skulle visa sej efter en tid framöver att det inte längre känns som du får tillräcklig och behöver högre dos,borde det vara bättre att höja då.
 Doseringen ska ställas in efter personens behov, ofta brukar det kunna bli väldigt olika för olika personer.  Det funkar så olika så man kan inte jämföra doser och effekt med andra. Jag har alltid haft svåra sömnproblem så länge jag kan komma ihåg.
Det första som hände när jag hade fått Ritalin var att jag somnade när jag tog en.
 Om jag vaknar på natten och har svårt att somna händer det ibland att jag tar en ritalintablett för att kunna somna.

~ mayolica ~